Walendorf - Reisverslag uit Wallendorf, Duitsland van Karlien en Jan Veldhoen - WaarBenJij.nu Walendorf - Reisverslag uit Wallendorf, Duitsland van Karlien en Jan Veldhoen - WaarBenJij.nu

Walendorf

Blijf op de hoogte en volg Karlien en Jan

31 Mei 2015 | Duitsland, Wallendorf

Houser-Wallendorf, zo. 31-05-2015 Vandaag selfservice op ons kamer met croissantjes en jus. We doen rustig aan want Jan blijft verkouden en is niet fit. Het verkeerd rijden en vooral de pittige klimmen eisen hun tol. Een grijze ochtend en het is koud. Onze gastvrouw heeft goed uitgelegd hoe te rijden. Bij het kapelletje naast de camping begint een frisse afdaling van 4 kilometer en dan zijn we weer in het dal van de Our. Intens groen met veel campings langs het water. Als de rivier verbreedt tot een stuwmeer volgt een klimmetje dat onmiddellijk beloond wordt met een prachtig uitzicht. Om de volgende bocht troont het kasteel van Vianden op de bergkam. We drinken koffie in het hotel waar Victor Hugo ooit woonde. Terwijl Jan wat rust, loop ik het stadje in. Genoeg te zien maar dat is voor een sight seeing bezoek. Wel loop ik de kerk binnen die bij het klooster der Trinitariers hoort. Een aparte kerk met twee hoofdbeuken, verschillend in diepte. Eentje heeft een flamboyant barok altaar, de ander een altaar in renaissance stijl. We volgen het Ourdal en als we de rivier oversteken zijn we weer in Duitsland en bereiken Wallendorf en Landgasthof 'Am Haffchen'  met Nederlandse eigenaars. Ons doel voor vandaag en 30 kilometers gereden. We hopen dat extra rust Jan in betere vorm brengt. Zoals nog gebruikelijk in de Eifel eten we 's middags warm. De rest van deze druilerige zondagmiddag gaat op aan rust. Een wandelingetje door het dorp brengt me bij de plek waar de Our uitmondt in de Sauer/Sure. De brug over de Sure is de landsgrens gemarkeerd door het bier dat er gedronken wordt: in Wallendorf Bitburger, in Wallendorf-Pont Bofferding.

• 01 Juni 2015 - 19:16

Els:

beterschap gewenst Jan en hopen dat je snel weer fit genoeg bent om jullie reis, volgens plan, te vervolgen.
    lieve groetjes van ons.

• 01 Juni 2015 - 21:48

Ad Groeneveld:

Dag Karelien , dag Jan.
    Jan heb je koorts? Blijf je hoesten? Misschien is het verstandig om een bezoekje te brengen aan een arts of ziekenhuis. Longen luisteren, eventueel een X-foto en je weet weer wat meer. Sterkte en beterschap.
    Hartelijke groet,ad

• 01 Juni 2015 - 21:49

Joke Honig:

Mooie foto,jammer dat Jan niet zo fit is.
    Beterschap en hopenlijk gaat het morgen weer beter.
    Groetjes van Joke